Onze Fotoclub G&B Breda, opgericht op 7 september 2011, bestaat uit beginnende en al wat verder gevorderde fotografen. We richten ons op verschillende soorten fotografie zoals natuur, macro, landschap, architectuur of straatfotografie. Tijdens de fototochten proberen we een zo afwisselend mogelijk programma aan te bieden.

Ons fotoseizoen loopt van september tot en met juni. We hebben drie keer per maand een activiteit: 1 x per maand gaan we op fototocht en 2 x per maand hebben we een bijeenkomst op de woensdagavonden (altijd in de even kalendermaanden). We komen op de woensdagavonden bij elkaar van 19.30 tot +/- 21.30 in Gemeenschapscentrum De Kievitslaar, Rijsbergseweg 354, 4838EG Breda.

Op de woensdagavonden hebben we, afwisselend, een fotobespreking (o.a. van de foto’s die gemaakt zijn tijdens de fototochten) of een werkavond: lezingen of foto-activiteiten.

Wat wordt er van onze leden verwacht? Enige kennis van uw fototoestel is wel belangrijk. U weet ongeveer wat ISO, diafragma en sluitertijd inhoudt. Wij geven geen fotocursussen, maar we leren wel van elkaar door samen op fototocht te gaan en ook door op de woensdagavonden met elkaar onze kennis te delen en zo te vergroten. Ook bepaalde digitale vaardigheden (kunnen e-mailen en foto’s kunnen versturen via e-mail) worden in de fotoclub geregeld gebruikt.

De contributie bedraagt € 87,00. Als u lid bent of wordt van Groei & Bloei of donateur bent van Groen & Bloem, krijgt u € 30,00 korting op deze contributie en betaalt u € 57,00 voor een heel seizoen. (Wordt u in de loop van het seizoen lid, dan wordt de contributie daarop aangepast.)

We hebben ervoor gekozen om ons ledenbestand op maximaal 25 leden te houden. Het kan dus zijn dat als u belangstelling heeft om lid te worden, er tijdelijk een wachtlijst is en u niet direct bij ons terecht kunt. Stuur een e-mail met uw naam, adres en telefoonnummer naar fotoclubbreda@gmail.com en wij informeren u of er direct gelegenheid is om vrijblijvend kennis te komen maken, of dat u wat moet wachten voor u van ons een uitnodiging krijgt om kennis te komen maken door een fotoavond of fototocht mee te maken. Wij zijn een laagdrempelige fotoclub, waar u zich ongetwijfeld snel thuis zult voelen!