Breda

Wat is nu een Rotstuinclub?

Veel landgenoten brengen de vakantie door in de Alpenlanden of zelfs buiten Europa, maar toch met een zekere affiniteit voor de fauna en van het berglandschap. Het is een club mensen, die rotsplanten in hun tuin hebben. Een rotstuin is geen tuin met alleen rotsen en keien, maar een tuin of tuintje met rotsplanten.

Wat doet de RTC?

Wij zijn een club waarbij uitwisseling van kennis en ideeën dan ook hoog in het vaandel staat.

Voor wie?

Voor iedereen die meer wil weten over de aanleg en gebruik van diverse grond- en steenmaterialen t.b.v.
de rotsplanten in een rotstuin.

Dit doen wij verschillende manieren:

• Het verzorgen van lezingen gedurende het seizoen van september tot april door gastsprekers  die ook vaak vele verre buitenlandse reizen op dit gebied hebben gemaakt.
  • Bezoek aan rotstuinen bij leden, maar ook bij andere enthousiaste rotstuinliefhebbers in Nederland en België.
  • Workshops en verkoopmarkten.
  • Enten, stekken en vermeerderen van bijzondere  boompjes en struikjes. De workshops worden gegeven door professionele kwekers.

Lid worden?

Neemt contact op via e-mail: rotstuinclub.breda(at)gmail.com