Breda

De Tuinclub

'De tuinclub' is een groep van ongeveer 70 gepassioneerde tuinliefhebbers uit de regio Breda. Onze leden hebben kleine óf grote tuinen en variëren in de leeftijd van 40 tot 90 jaar. Ze tuinieren op klei óf zand en hebben veel, meer of enorme ervaring met tuinieren.

Wat ons bindt is onze liefde voor onze eigen tuin (en die van anderen) en een behoefte aan onderlinge kennisuitwisseling over alles dat groeit & bloeit.

Bijeenkomsten
In de periode dat onze tuinen min of meer 'in rust zijn' nodigen wij groenliefhebbers uit bij Curio in Breda aan de Frankenthalerstraat 15 te Breda om lezingen te geven. Op deze maandelijkse clubavond leren we van (ervarings)deskundigen allerlei wetenswaardigheden over een bepaalde plantengroep of over een bijzonder aspect van het tuinieren. Clubavonden zijn altijd op een dinsdagavond van 19.15u tot ongeveer 21.30u.

In de zomermaanden bezoeken we gezamenlijk een grote tuin en gaan we in groepjes elkaars tuinen bekijken.