Breda

De Tuinclub van Groei&Bloei Breda e.o.

Met bijna 80 leden is de Tuinclub een belangrijk onderdeel van Groei & Bloei Breda e.o.

De Tuinclub stelt zich ten doel de kennis en ervaring over tuinen en tuinieren te verhogen door middel van lezingen, tuin- en kwekerijbezoeken en onderlinge kennisuitwisseling. Dit alles in een heel gemoedelijke sfeer.

Van september tot en met april geven verschillende sprekers lezingen over uiteenlopende tuinonderwerpen. De lezingen zijn meestal op de laatste dinsdag van de maand aanvang 19:15 locatie Curio.

In de zomermaanden organiseert de Tuinclub op de 1e zaterdag in juni een dagexcursie, meestal naar twee tuinen en een kwekerij.

Daarnaast worden de leden in de zomer ingedeeld in groepjes om elkaars tuinen te bezoeken en daarmee elkaar ook beter te leren kennen. De partners zijn hierbij ook welkom. Vaak worden hierbij stekjes en plantjes uitgewisseld. Tijdens de zomerperiode wordt ook een bezoek gepland naar een bijzondere tuin of kweker met alle leden gezamenlijk.

De Tuinclub heeft een eigen nieuwsbrief die maandelijks wordt verstuurd. Via de WhatApp groep “Wie maak ik blij” veranderen regelmatig planten, stekjes en zaden van eigenaar. Ook hebben we de “Tuinclub babbelbox” App voor onderlinge communicatie.

Aanmelden om lid te worden kan bij tuinclub@breda.groei.nl Niet leden kunnen 1 keer per seizoen een lezing bijwonen tegen betaling van €5,00.

De contributie bedraagt €35,00 voor leden. De dagexcursie op de eerste zaterdag van de maand juni 2025 wordt tegen kostprijs aan de tuinclubleden aangeboden op volgorde van inschrijving.

De Tuinclubcommissie bestaat uit:
Lia Klijs - 06 51703909
Marian Ooijen - 06 30427093
Ietje Willemse - 06-23453612
U bereikt hen via het mailadres van de tuinclub: tuinclub(at)breda.groei.nl